Nawet najlepsze silniki czasem wymagają naprawy, problem jest taki że im wyższy model tym większy stopień skomplikowania.

Co było uszkodzone

19.05.2010 Po raz pierwszy naprawialiśmy usterkę cieknącego oleju z chłodnicy między głowicami. Olej spływa po środku silnika pod kolektorem ssącym prosto na łączenie ze skrzynią biegów, wygląda to prawie jak uszkodzone uszczelnienie wału.
26.12.2010 Po raz kolejny zmagaliśmy się z prawie identycznym problemem w takim samym silniku V12. To nie zbieg okoliczności. Uszczelki w tym miejscu narażone są na duże temperatury i dwa rodzaje płynu, olej silnikowy i płyn chłodniczy.
14.05.2014 Naszym pacjentem został SL 65 AMG. Silnik V12 z dwoma turbinami ponad 610KM mocy, przebieg sto trzydzieści tysięcy. Głowny problem to wypadający zapłon na lewej stronie cylindrów, powodów co najmniej diesięć, ale tym razem uszkodzone były uszczelniacze zaworowe co powodowało spalanie oleju i złą mieszankę w cylindrze i niedopalanie jej. Sterownik po wykryciu złego spalania, wyłączał cylinder i wchodził w tryb awaryjny.
04.11.2014 Dotała do nas S klasa W221 z silnikiem V12 Bi turbo. Przeibieg ponad 250tyś. Problem z wypadającym zapłonem na lewej stronie silnika. Podobna przyczyna jak wyżej, ale więcej uszkodzeń poza głowicami doszła lejąca lewa turbina, i spore rysy na gładziach cylindrów.

W obu przypadkach ściągnęliśmy obie głowice aby dostać się do miejsca wycieku, którym okazała sie wadliwa uszczelka spod chłodnicy oleju. Naprawa była trudna, jednakże nasz zespół w pełni zaspokaja oczekiwania klientów.

SL65 AMG - do zdjęcia obie głowice, razem z turbinam, planowanie, docieranie zaworów, wymiana wszystkich uszczelniaczy, polerowanie dolotów i wydechu, wymiana wszystkich uszczelek górnej częći silnika.

W221 - Do zdjęcia obie głowice, wymiana bloku silnika razem z tłokami, regeneracja turbiny i wymiana lewej cewki i komplet świec lewej strony.